KOMODIFIKASI FILM CRITICAL ELEVEN
Studi Deskriptif Tentang Komodifikasi Ekonomi Politik Film Critical Eleven
Keywords:
Commodification, Political Economy, Film, Critical ElevenAbstract
As technology advances, film is packaged not only as entertainment. Inevitably, the film has become a commodity of the media industry. The existence of film as one medium of communication can be an effective channel for people to consume the message content in accordance with the will of the maker. Currently very easy to find various films that presents the diversity of themes with stories that attract the attention of the public. One of them is the movie "Critical Eleven" production from Starvision Plus and Legacy Pictures directed by Monty Tiwa. In the perspective of communication science, film is a mass media instrument containing the political
economy of media value. The film can be placed as a commodity that can be traded in the market. One expert who has concentration on this study is Vincent Mosco. In his explanation, Mosco explains there are three things that can be considered in the political economy of media that is commodification, spatialization and structuring. So from Mosco's understanding, this research will further describe the commodification in the Critical Eleven film.
Key Words: Commodification, Political Economy, Film, Critical Eleven
Downloads
Published
Issue
Section
License
Penulis yang karyanya diterbitkan dalam Jurnal El-Hamra : Kependidikan dan Kemasyarakatan wajib menyetujui persyaratan berikut:
1. Hak Cipta dan Lisensi:
- Penulis tetap memegang hak cipta atas karyanya.
- Penulis memberikan hak publikasi pertama kepada jurnal.
- Karya yang diterbitkan dilisensikan di bawah a Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0). Lisensi ini mengizinkan pihak lain untuk berbagi karya dengan mengakui kepenulisan dan publikasi awal dalam jurnal ini.
2. Distribusi Non-Eksklusif:
- Penulis diizinkan untuk membuat perjanjian kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif dari versi jurnal yang diterbitkan.
- Contoh distribusi non-eksklusif:
- Menyimpan karya di repositori institusional.
- Menerbitkan karya dalam buku.
- Dalam setiap bentuk distribusi non-eksklusif, pengakuan atas publikasi awal dalam jurnal ini wajib dicantumkan.
3. Publikasi Online:
- Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting karya mereka secara online sebelum dan selama proses penyerahan.
- Contoh platform publikasi online:
- Repositori institusional.
- Situs web pribadi.
- Publikasi online karya sebelum dan selama proses penyerahan diharapkan dapat:
- Meningkatkan pertukaran informasi yang produktif.
- Meningkatkan kutipan dan jangkauan karya yang diterbitkan.